fredag 14. september 2012

Søt Alpakka-topp

Idag ble jeg ferdig med en liten alpakka-topp.
Toppen er strikket i størrelse 2 år,
men jeg oppdaget fort at det kan brukes som kjole 
frem til jenta er så gammel.


For et nyydelig garn å strikke i.
Garnet jeg har brukt er Sandnes Mini Alpakka fra SandnesGarn,
og det glir bare gjennom fingrene mens jeg strikker.
Deilig!


Mulig jeg strikker på en liten blomst for å pynte litt :)

Søt Alpakka Topp

Garn: Sandnes Mini Alpakka
Farge: Brun 3161 
Pinner: 2,5 mm og 3,0 mm

Oppskrift av: Lene Holme Samsøe, SandnesGarn

LINK TIL OPPSKRIFTEN
Denne er på dansk.


Så lenge en kan legge opp, strikke rett og vrang,
strikke masker sammen og lage kast
så er denne oppskriften veldig grei :)
Jeg felte av litt ekstra masker i halsen, ettersom mange synes
denne toppen ble veldig vid i halsen.
Felte fra 130 masker til 78 ved å gjenta:
2 r sm, 2 r sm, 1 r

Lurer på om jeg kanskje skal strikke en til? ;)


1 kommentar: